maandag 18 februari 2013

Hip slabje voor de baby: de bib

Marjoleinmaakt.blogspot.com: bib roze met grijs

Anki deelde op haar blog Zilverblauw een tutorial voor het maken van een bib. Een hip slabje voor kwijlende kindjes. De handleiding kwam op het juiste moment en ik was er meteen weg van.

Een poosje terug maakte ik er al een paar. We gebruiken ze intensief. Ze zijn handig en ze staan leuk. Daarom maakte ik er nog een aantal. Ditmaal stikte ik hem op de goede kant ook nog een keer langs de onderzijde. Dan 'draait' de stof minder. En kon ik de siersteken op mijn nieuwe naaimachine* gebruiken.

De bib met de soepblikken is voor een net-geboren-mannetje. Het slabbetje is eenvoudig met een gelukswens per post te versturen. Een leuk kraamcadeautje en het komt de nieuwe baby en zijn ouders altijd van pas.

marjoleinmaakt.blogspot.com: bibs


* Die nieuwe naaimachine is een Bernina 350PE. Wat een genot! Ik had al plezier in het naaien, maar het is nu nog leuker en eenvoudiger. De machine doet wat ik van plan was en werkt erg precies. En met het boventransportvoetje is ook het aan elkaar zetten van stoffen met een verschillende elasticiteit een makkie.  Ik ben er zo blij mee!

3 opmerkingen:

  1. Dit is stylisch verantwoord kwijlen. Had ik het maar geweten toen onze kleine man die leeftijd had. Mén wat vond ik die gewone slabben stom...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaaah, mooi he! En reken maar dan het kleine baby-mannetje er blij mee is! En zijn mama ook. Hij staat ook erg eigenwijs ;-)
    Liefs Miek

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je er bent! Ik ben heel nieuwsgierig naar wat je ervan vindt. Laat je een berichtje achter? Ik waardeer het zeker.