maandag 9 juli 2012

Een ezeltje voor de baby


Ze komt bijna, ons kleine meisje. Nog twee weekjes tot de uitgerekende datum. Het kamertje is af. Wat gemaakt 'moest' worden, is gedaan. Denk aan:

  • een hoes voor het waskussen
  • een nieuwe kap voor de Bugaboo
  • een badcape
  • mooie kledinghangers
  • spuugdoekjes


Nu echt alleen nog dingen voor de leuk. Denk aan:
  • een knuffel
  • een rammelaars
  • een bijtring
  • een slinger

De afgelopen tijd maakte ik dus van alles. Daarover later meer. Vandaag dit ezeltje. Ik haalde het vanmorgen onder de naaimachine vandaan. 

In de bibliotheek vond ik dit leuke boekje: Zachte knuffels van stof   30 knuffels om zelf te naaien. Leuke, stoere knuffels met 'schoonheidsfoutjes'. Kleurrijk en eenvoudige vormen. Allemaal in dezelfde stijl. Gemaakt van prachtige stukjes stof. Ideaal voor de inspiratie. En de patronen laten genoeg ruimte om ze naar eigen inzicht aan te passen. Het luistert allemaal niet zo nauw. Ideaal!

Volgens het boekje is dit 'Theofiel de ezel', maar die naam klinkt mij niet meisjesachtig genoeg. Die vergeten we dus maar weer snel.

Binnenkort een berichtje over de wagenspanner die ik met behulp van dit boekje maakte. Daaraan bungelen 'Bruno de das', 'Hubert de oehoe' en 'Nicolaas de koala'. Zo leuk!


8 opmerkingen:

  1. Ah wat mooi!! Succes met de laatste weken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snoezig! Ook van mij succes met de laatste loodjes. Leuk om weer even van je te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de ezel 'Theodora ;-)' gewéldig ! Hubert vind ik ook al zo'n leukje. Veel succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! En ik ben dol op schoonheidsfoutjes haha! Geniet nog even van de dikke buik en doe het rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel leuk! Ik heb het boekje ook, maar hieruit nog niets gemaakt. Hmm... binnenkort misschien toch eens doen. Het ziet er zo leuk uit. Inderdaad, het luistert niet zo nauw. Daarom zijn ze ook zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om weer een berichtje te lezen en dat alles (daar ga ik vanuit tenminste)goed met jou en je kindje gaat. Een lief ezeltje is het geworden en ik ga ook maar eens op zoek naar dat boekje.
    Veel succes met de laatste loodjes en de bevalling!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat maak je een prachtige spulletjes, een inspiratie erbij

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je er bent! Ik ben heel nieuwsgierig naar wat je ervan vindt. Laat je een berichtje achter? Ik waardeer het zeker.